Erindringer: RHK
Mine år på Rigshospitalets Kollegium var nogle dejlige år. Det begyndte med, at jeg – med hjælp fra Mette Dahl, som jeg havde gået i klasse med på Borgerdydskolen – kom ind på køkken 6A. Det var et ret kedeligt køkken, lidt dysfunktionelt, uden spiseordning, madklub eller noget som helst fællesskab. Men det var her, jeg mødte Ninong, og vi lavede så vores egen lille madklub, som vi dybest set var de eneste medlemmer af. Ninong var kommet ind på kollegiet som noget, der vist nok hed “flyvende beboer” – altså en, der ikke har fast værelse eller køkken og må flytte rundt alt efter, hvor der er plads. Jeg gik i forbøn for hende hos formanden for ansøgningsudvalget og argumenterede for, at hun skulle have et fast værelse. Det fik hun så. Det var værelse 213, så vidt jeg husker, på køkken 2A. Jeg begyndte også at komme derned, og det var et helt anderledes og sjovt køkken med masser af dejlige mennesker. Jeg blev for eksempel rigtig gode venner med Ole Eretius. Efter nogen tid blev der et...